fredag 11 september 2009

Ringer och ringer

Livet som telefonförsäljare är guld om man gör det som jag gör. Jag bokar nämligen besök åt vårat eget callcenter, det vill säga nya eventuella uppdrag och projekt.
Ingen stress, ingen press. Eller press har man ju alltid på ett callcenter =) Däremot så mår jag inte bajs om jag nollar en dag, för jag vet att jag har ordnat fram en stor drös kontakter och namn till resten av veckan.

Jag börjar nämligen från noll. Jag har en stor hög kundkort i datorn där det står företagsnamn och sen ett nummer, that's it. Ingen kontaktperson och inga direktnummer. Jag ska få tag på någon i ledningen som stämmer in på olika sorters TM-uppdrag, och jag får ofta använda fantasin för att klura ut vad vi ska göra åt dem.

Så.. horray for me! Jag har bokat 8 besök i September, och 19 st i Augusti. Sen jag började med det här i slutet på Maj så har det blivit en del affärer också. Men det ordnar killen som jag skickar ut ;)

Dagens tips:
Honung och té är inte så gott som det låter. Eller jag kanske tog för mycket honung?

Over and out.

Inga kommentarer: