onsdag 4 mars 2009

Brevbäraren

Brevbäraren överraskade nyss mig när jag stod naken i badrummet. Kände mig ändå lite exponerad, eftersom han kan se ned på mitt golv i hallen. Det var ett brev från Hyresgästföreningen - jag suckade högt och tänkte tillbaka på hur roligt det var att få post som barn. Då var det coola tidningar som Kalle Anka & CO och Nintendo Magasinet som landade i brevlådan varje vecka. På den tiden bodde jag i hus och var jag tvungen att springa ut och hämta min post. Det byggde upp min förväntan på post till den grad så att det till och med var roligt att få en morgontidning. Nu suckar jag och lägger stackars "Örebroaren" på hög i väntan på att dumpas i pappersinsamlingen.

2 kommentarer:

Johan Leion sa...

prenummerera på nåt roligt?

Niclas Lindahl sa...

Funderar på att börja på Allt om film igen. Sjukt bra tidning! Dock lite dyr.