tisdag 2 december 2008

Niclas klagar igen

Vad svårt det ska vara att (över)leva i vårat samhälle. Kanske bara är jag som haft otur det här året, men ska det verkligen vara så svårt att få en inkomst? Jobb kan jag se mig i stjärnorna om, för alla tackar nej eller skiter totalt i mina ansökningar. Men bidrag borde man väl ändå kunna få? Ha, trodde du ja! Bidrag verkar vara svårare att få än en Oscar. Jag måste komplettera ansökningarna med mer och mer skit. Försökte söta bostadsbidrag idag, men det skulle såklart ha reda på allt som hänt mig i livet också! JÄVLA IDIOTER!! Jag tror jag sticker från landet och bosätter mig på en ö. Käkar kokos hela dagarna och njuter av solen. Det vore något!

3 kommentarer:

Lou sa...

Det där känner jag igen! Man får panik på alla papper och grejjor som ska skrivas och skickas hit och dit innan man ens kan få ett svar...Och A-kassan är bannemej inget att ha heller det går knappt att få tag i dem per telefon o de skickar ut obegripliga papper till höger o vänster ( o man måste skicka in en massa konstiga papper till dem). Usch o tvi!!!

I feel your pain så att säga!:/

Niclas Lindahl sa...

Tack! Men sjukt sorgligt att du också ska behöva lida för sådan här skit! :/

David Nilsson sa...

Ja det tar väl ett par dagar innan man kan göra varje sak hos a-kassan. Det kan ju bero på alla arbetslösa stackare som finns runtom i landet som ständigt behöver hjälp. Och då tar det tid för handläggarna att gå igenom allt. Främst för att de måste hålla god koll på att ingen fuskar eller får ersättning i onödan.

Dessutom blir de väl nedringde flera hundra gånger per dag med folk som inte har fått ersättning, har fått för lite ersättning eller bara känner sig grymt förbannade.