torsdag 18 december 2008

Man räknas som ungdom tills man är 26!

Hängde med ett par barndomsvänner från Frövi igår. De snackade om att det var dags att gifta sig och skaffa barn nu. De var astaggade på just att skaffa knodd. Jag förstår inte grejen med att skaffa barn så tidigt, nog för att det är whitetrash i Frövi som klämmer ut ungar redan vid 16 - 18 år. Jag är inte alls redo att skaffa hus, hund, volvo och unge! De tyckte inte alls det var tidigt att skaffa barn nu vid 24 - 25 års ålder som vi befinner oss i, men jag är fan inte redo. Kanske är omogen, eller för "modern". Jag tycker ändå världen är på tok förjävligt överbefolkad! Så jag adopterar hellre någon som behöver ett tryggt hem, än att bidra med ännu en myra i stacken.

4 kommentarer:

David Nilsson sa...

De har absolut rätt i att det inte är för tidigt att skaffa barn. Det är ju nu som är den perfekta tiden, särskilt om man har fast arbete och en lagom bostad. Inte en etta med kokvrå som jag, t.ex. =)

Det handlar helt enkelt om mognad, och om de nu har en lägenhet, damsällskap och kanske till och med en hund som de tränat på, så varför inte? Är man 22-25 så är det ju perfekt att skaffa barn.

Men är man som dig och mig, Niclas, att vi fortfarande är 18 i huvudet så kanske det inte är något att satsa på. =)

Mona sa...

Jag tycker 24-25 är en på tok för ung ålder. Visst, för vissa funkar det. Men det känns som man då fortfarande växer och mognar, samtidigt som man är ansvarig för samma sak hos en nyfödd människa.
Nej, man ska vänta med sådant tycker jag. Visst har det mycket med mognad att göra, men vid 24-25 vill jag vara ute och ränna runt i världen, inte sitta hemma med en unge.
Det har jag tid för resten av livet, och då adopterar jag hellre.

Niclas Lindahl sa...

Vi är gjorda för varandra Mona! <3

Tove sa...

Håller med, varför skaffa kids så tidigt.

...och det finns inget mer deprimerande än att se kedjerökande 17-åringar i mjukisbyxor med platina-blonderat hår dragandes på barnvagnar i Frövi. Usch och tvi skulle man kunna säga.