lördag 29 november 2008

Lukas Moodyssons superfilm

Såg precis trailern på Aftonbladets hemsida till Lukas Moodyssons superprojekt Mammut. Tyvärr så handlade artikeln mestandels om Michelle Williams sorg över Heath Ledgers bortgång. Att det förknippas med denna film. BAH! Jag tyckte trailern var rätt intressant, även fast den inte sa något alls direkt. Moodysson säger följande om sin film - Den handlar om familjer och hur vi beter oss mot våra barn. Om hur vi allihop på den här planeten är sammanlänkade. Låter episkt! Största peppen för mig är att Lukas fått med en av mina absoluta favoritskådespelare i huvudrollen Gael Garcia Bernal, som bla varit med i Michel Gondrys fina Science of sleep. Jag tror att Moodysson kan ha gjort en riktigt bra film denna gång! Senast han gjorde något stort i mina ögon var Lilja 4 ever.

Pepp! Filmen har premiär den 23 Januari.

Inga kommentarer: