torsdag 13 november 2008

Kammad kille

Äntligen fick jag gå på arbetsintervju, så då passade jag på att kamma mig för första gången på evigheter. Vet inte om det hjälpte så mycket. Det var dropp-in hos Arbetsförmedlingen. Student Consulting (ett bemanningsföretag) satt i ett litet rum och intervjuade ett 10-20 tal arbetslösa offer. Jag var bara en i mängden och min frilla hjälpte mig antagligen inte på travet att få anställning.

Jag var trött, nervös och skelade som en tok. Visste heller inte hur jag skulle sitta, men berättade vad jag kunde och då slog det mig att jag inte kan ett skit som gör mig attraktiv på arbetsmarknaden. Visst jag har erfarenhet inom industri och lager, men de tar alltid någon med truckkort i bakfickan. Jag är en konstnär och kommer så förbli. Hårt liv!

Hoppas ändå på att de tar in mig på kundtjänst. För damen antecknade när vi snackade om det.

Annars ska jag fan spränga något! Anteckna det FRA!!

2 kommentarer:

Mona sa...

Bästa jag läst: ANTECKNA DET FRA, haha. Du är så jäkla stilig så det tog dig nog en bra bit på vägen ska du se ;) <3

Niclas Lindahl sa...

Aw <3 Tack Mona!! Du ger mig så bra självförtroende. :)