lördag 18 oktober 2008

På bussen

Jag nös på bussen. Neråt, mot skorna. Killen framför mig börjar efter ett tag att sakta ta sig i nacken på jakt efter vidrigt slajm.

Japp, jag brukar nysa främlingar i nacken. Det är som en ticks, som att blinka mycket eller säga "eh vahettere" mellan varje mening. Åtminstone om man ska tro den killen framför mig. Skulle varit roligt att nysa honom på riktigt i nacken, så skulle han få se på slajm..

Väl utanför bussen så hamnar jag bakom en långsam tant som tar ut svängarna väldigt mycket vid varje kurva. Så jag kunde inte göra en omkörning och gå framför, utan tvingas vänta tills jag kommer under tunneln. DÅ kunde jag kuta om lite smidigt vid sidan av och sedan direkt hem.

Det går nån film på TV6 med Van Damme, som bygger på samma idé som Double Impact (starring Van Damme). Den heter Replicant. Bra idé att göra en exakt likadan film igen, med samma skådis!
- Nej då, vi försöker inte hitta genvägar till att folk ska se på hans filmer. Tvärtom så försöker vi vara originella med lite nytänkande och rolig filmskaparteknik.
- Va?! Har det gjorts tidigare? Äh, de dumma idioterna som kollar på hans filmer kommer inte att komma ihåg den ändå.

Tacka vet jag Street Fighter The Movie, där han kickar in M. Bison i en TV-vägg så att gnistorna sprutar och det exploderar överallt. Klart bästa flygkicken genom tiderna!

Slutet är bäst!

Inga kommentarer: