tisdag 28 oktober 2008

Loxy suger pung. Jan-Hs pung.

På jobbet är jag tvungen att använda ett program om heter Loxysoft. Syftet med Loxy är att programmet ringer upp min telefon, så att jag då enkelt kan ringa till folk utan att slå numret själv. Det är alltså en dialer. Det funkar både på automatik, eller som jag gör nu, att jag trycker på F9 för att ringa upp numret. Jag har ingen kontroll över nästa kund som ska komma fram, utan de dyker upp från databasen. Alla delar på alla kunder. Det finns en "Personlig"-funktion men den suger också, för ibland försvinner kunderna.

Det som verkligen är sämst med Loxy är att vissa nummer är helt tysta. Mobilnummer t.ex. om det är upptaget så blir det helt tyst. Och ibland får man vänta en minut för att Loxy hänger sig. Karln här bredvid mig muttrar något om att Loxy börjar kärva redan.. och det hände mig nyss också, det där med att det låser sig.

2 kommentarer:

Niclas Lindahl sa...

Och det har bara gått en kvart på dagen.

Anonym sa...

Jepp. vi har Loxysoft också. Loxysoft Dialer Agent, ett riktigt skitprogram, och de på Loxy verkar helt odugliga, hjälper inte till ett skvatt. Tydligen skulle de vara "störst" eller nåt, att deras värdelösa program och service sabbar försäljningen verkar kvitta.