onsdag 29 oktober 2008

Draken besegrad

Det där jävla puckot som går efter mig varje morgon är sannerligen besegrad!

Det är en läskig kille som följer efter mig en bit när jag går till jobbet varje morgon. Han frågar en massa dumma frågor som "Ska du till jobbet? Tror du att du hinner?".. Hela tiden med en äcklig Örebro-dialekt och ögon som inte tittar rakt fram.

Idag tänkte jag göra ett litet experiment. Jag såg att han stod där framme och väntade på mig, så jag gick på höger sida istället, vid dagiset. Satte mig ner och började knyta skosnörerna. Han började röra på sig, vääääääääldigt långsamt. Det var lite halt ute, men fan som han överdrev. Han gick som en gammal gubbe.

När han hade vänt ryggen mot mig så började jag långsamt ta mig framåt mot rödljuset där han stod och såg dum ut. Men när han vände sig om mot mig så tog jag fram mobilen och stod stilla ett tag. Det var som den där leken där man måste stå stilla när "monstret" tittar mot en.

Jag provade en liknande metod tidigare för en månad sedan, och då var det lite mer lyckat än nu! För då missade den jäveln sin buss, bara för att han stod och väntade på mig. Det var så skönt att få se honom springa mot bussen, för att sedan missa den i sista sekunden. Åhhh så jag mös då.

1 kommentar:

Niclas Lindahl sa...

Hahahahaha! Det här gjorde min kissbajsdag så jävla bra. Helt klockrent. Är stolt över att vara din vän! :)